Горад

З парасонам ці без? Як пайсці на Кінемо, прамокнуць дашчэнту і палюбіць Гродна

Увечары 8 ліпеня ў горадзе ішоў дождж і фестываль Кінемо. Я таксама ішла на сустрэчу з кіно і злавалася на дождж, які ў нашай кампаніі відавочна выглядаў трэцім лішнім. На сябе таксама злавалася — за сваю нелюбоў да парасонаў (парасонікаў, парасонішчаў). Калі мы — я, дождж і фестываль — нарэшце сышліся ва ўмоўленым месцы, у дворыку музея гісторыі рэлігіі, аказалася, што адзінота нам не пагражае. Я ўзрадавалася, убачыўшы, што прыйшло шмат людзей. Не важна, што яны мокрыя і хаваюцца пад парасонамі, курткамі і пакетамі.

А музыкі ўжо наладжвалі апаратуру…

Парасон, парасонік, парасонішча

…Сёння ён быў бы жаданей за ўсё. Хоць звычайна нашы адносіны нельга назваць цёплымі. Я проста ненавіджу парасоны. І не толькі ўласны, але і парасоны іншых таксама недалюбліваю, нават пабойваюся. Па-мойму, гэта досыць небяспечны прадмет. Калі побач праходзіць рука з парасонам, мне заўсёды ўяўляецца, як спіца рэжа вока. Жудасць. Але менавіта сёння ён быў ледзь не жыццёва неабходны.


Вось як усё было. Пераблытаўшы гадзіны, я выбралася з дому на Кінемо задоўга да пачатку фільма. Неба толькі пачынала зацягваць, усё яшчэ сляпіла сонца. З-за нелюбові да парасонаў і нежадання несці верхнюю вопратку ў руках, я апранулая лёгка. Вецер прыемна церабіў кашулю — я ішла да прыпынку.

Усё роўна рабіць няма чаго

Капаць пачало, як толькі я выйшла з тралейбуса. Не ведаючы, што наогул рабіць яшчэ тры гадзіны, звярнула ў нейкія двары. Яны не перастаюць здзіўляць сваімі недарэчным рамонтам, спалучэннем неспалучальных матэрыялаў і абшарпанасцю. Не памятаю, на якой вуліцы я доўга стаяла пад аркай — рабіць усё роўна не было чаго. Потым рушыла далей — выйшла на Савецкую плошчу, правяла гадзіну ў касцёле на горцы.

Дождж нястомна навязваў мне ўсё больш блізкія стасункі. Цяжкія кроплі плямамі заставаліся на маіх светлых штанах. Каб пазбавіцца ад яго, збегла ў кафэ «Werden» праз дарогу. Два кубкі капучына разбавілі яшчэ гадзіну суботняга вечара. Слухайце, а не-папяровыя ручнікі - гэта нармальна для Гродна? Выдатна.

Махровыя ручнікі ў жаночым пакоі кавярні, у адрозненні ад архітэктуры мокрых і халодных задворкаў, мяне ўзрадавалі. Увогуле, калі не прыдзірацца моцна (што пластмасавыя трубачкі не спалучаюцца з шыкоўнымі кубкамі-слоікамі са шкла, або, што да той філіжанкі, у якой мне падалі капучына, падыдзе больш круглявая лыжка), калі ўсё гэта прапусціць, то падвальчык мне спадабаўся.

Гадзіна з відам на лужыны

Дождж настойліва чакаў мяне за дзвярыма, пакідаючы толькі рашэнне, як лепш прамокнуць: па дарозе да тралейбуса, у баязлівых уцёках дадому ці на гераічным шляху да фестывальнага кінапаказу. Вярнуцца за столік да яшчэ аднаго кубка цёплага напою я не магла: грошы, здаецца, ужо скончыліся. Ды і не да гэтага было: хутка пачатак сеанса.


Не памятаю, як я вырашылася рушыць, але ўжо праз некалькі крокаў у бок музея павярнула за вугал і апынулася на лесвіцы бара «Магнолія». Я правяла тут яшчэ гадзіну, спадзяючыся, што дождж перастане, ці я дастану які-небудзь парасон. За гадзіну пад дахам з відам на лужыны, залеву і ваду, што сцякае з дахаў, думка пра парасон стала ідэяй фікс. Я чакала. Побач шмат палілі. Кантрасна там: людзі, што запаўнялі прыступкі бара «Магнолія», моцна адрозніваліся ад «падвальнай» публікі Вердена.

Па плошчы праходзілі, прабягалі, праязджалі. Хто з парасонамі, хто на машыне, хто ў башлыку, хто без нічога. А хто міліцыя — у доўгіх чорных плашчах. Усюды вада, лужыны і дождж.
Я чакала, таму што парачкі, што праходзілі па плошчы ў бок музея, не былі сумныя. І дачакалася. Мне паабяцалі прывезці парасон да музея.

Меладрама пад дажджом

Раздзеўшы фотаапарат і надзеўшы шапку на галаву, я выйшла пад дождж. Аказалася — ісці было недалёка. Фільм пачаўся. Парасон са мной. Сёння вечарам у нас з ім перамір'е. На што толькі не пойдзеш дзеля выратавання фотакамеры.


Гродзенцы глядзелі фільм, а я праз мокры відашукальнік камеры глядзела на гродзенцаў. Ішла польская меладрама, і яна вельмі пасавала да гэтага месца і настрою. Праўда, пачатак сюжэту прайшоў міма свядомасці - я фатаграфавала і захапілася — гродзенцы вельмі сімпатычныя людзі.

Мокра, холадна і добра

Музыку нічога не перашкаджала слухаць, яна была надзвычай прыгожай. Месца хапала, я танчыла, людзей было няшмат. Ці - шмат? З-за надвор’я маглі б увогуле не прыйсці.

Было цудоўна: гледачы былі, музыка была і кіно паказвалі. Электронная музыка, па-мойму, выдатна спалучаецца з жоўтым малюнкам даўняга кінафільма. Я змагла ацаніць гэта толькі падчас чацвёртага акту. Пад канец дождж, што нібы спыніўся, забарабаніў з новай сілай. Гук дажджу і музыка, якая ў фінале загучала больш гучна і напружана, выдатна спалучаліся і складаліся ў арганічную карціну.

Зараз думаю: было мокра, холадна, а ўсё адно добра. Дабралася дадому я на апошнім тралейбусе. Парасон высах і чакае свайго гаспадара. Ці сустрэнемся яшчэ? Думаю так. Але свой заводзіць пакуль не збіраюся. Няма мне ў Гродне часу парасоны прыручаць.

Падзяліцца

Апошнія запісы

«Пабачыць Гродна — і памерці». Як наш горад стаў міжваеннай «сталіцай самагубцаў»

У міжваенны час Гродна набыло незвычайную славу. Горад стаў месцам прыцягнення незвычайных турыстаў - тых,…

21 лістапада 2024

«Нармальны быў гастраном — цяпер там прадаюць шпалеры». Ці хапае крамаў у цэнтры Гродна?

Ці хапае ў цэнтры Гродна прадуктовых крам? Спрэчкі наконт гэтага выклікала адкрыццё на перакрыжаванні Савецкай…

21 лістапада 2024

Дзе арганізаваць святочную фотасесію? Гродзенскія студыі ўжо падрыхтавалі навагоднія лакацыі

Прыбраныя ялінкі, свечкі, навагоднія вянкі і гірлянды, аксаміт, светлы ці цёмны фон на выбар. Гродзенскія…

19 лістапада 2024

«Перад выбарамі - спрыяльны час для петыцый». Як прымусіць чыноўнікаў вырашаць праблемы і чаму новая пляцоўка «меркаванне.бел» для гэтага не пасуе

Улады стварылі новую платформу “меркаванне.бел”. Яе пазіцыянуюць як анлайн-пляцоўку, на якой кожны зможа ў вольнай…

15 лістапада 2024

«У Гродне жывуць тыя яшчэ „шалёныя імператрыцы“». Стваральніца брэнда Krikate расказала, як дабралася да парыжскага тыдня моды

Калекцыя адзення гродзенкі Кацярыны Карлацяну дэбютавала гэтай восенню на Парыжскім тыдні моды. А пачыналася ўсё…

14 лістапада 2024

«Першы прыбытак патраціў на станок». Гродзенец у школе выточваў біты, а ў 27 гадоў адкрыў сваю вытворчасць мэблі

Гродзенец Раман Нагула амаль паўжыцця працуе з дрэвам. Школьнікам ён пачынаў з бейсбольных біт, а…

13 лістапада 2024