У пачатку вясны гродзенскі дыджэй Андрэй Скрабук, вядомы як DJ Modno, вярнуўся з Дубая, дзе працаваў - граў на вечарынках. Цяпер яго часта можна сустрэць у цэнтры Гродна на незвычайным ровары з музычнай калонкай. Пра сваю паездку ў ААЭ і пра планы на будучыню дыджэй распавёў Hrodna.life.

У Гродне Андрэй — адзін з самых вядомых дыджэяў. Свой творчы шлях ён пачынаў яшчэ ў пачатку 1990-х з дзіцячых лагераў і школьных дыскатэк, а праз гады станавіўся рэзідэнтам галоўных начных клубаў горада. Сёння гродзенец больш займаецца «прапампоўкай скілоў» (тэхнічны дыджэінг), чым грае ў клубах. Як кажа Андрэй — атрымлівае асалоду ад жыццём.

«Ніхто не будзе любіць цябе мацней, чым Радзіма»

Нядаўна дыджэй вярнуўся з Арабскіх Эміратаў. Там яму ўдалося праявіць сябе на новай пляцоўцы і пазнаёміцца ​​з іншай культурай.

«Дубай — добрае месца для заробку. Яркія эмоцыі ад убачанага — хмарачосы, фантаны, мора — зведваеш толькі ў першыя тыдні, а далей усё становіцца руцінай. Самы вялікі мінус — адсутнасць сяброў, дома, прыроды і блізкіх. Дубай гэта штучна пабудаваны горад і гісторыя гэтага месца толькі пішацца. Пры гэтым, там свет вялікіх грошай. У Гродне зусім іншая атмасфера. Толькі калі ты недзе далёка, разумееш, як сумуеш па родным месцы. Я вярнуўся і вельмі рады гэтаму. Як той казаў: у гасцях добра, а дома лепш. Там я зразумеў, што ніхто не будзе любіць цябе мацней, чым твая Радзіма».

DJ Modno пра Дубай, педалі, музычную прастытуцыю і пра тое, як ажывіць вуліцы Гродна
«Раблю тое, што не мог сабе дазволіць апошнія 20 гадоў»

Сёння Андрэй займаецца тым, што не мог дазволіць сабе апошнія 20 гадоў: будуе з сябрамі планы на будучыню і выхадныя дні, у якія звычайна выступаў. Адзінае месца ў Гродне, дзе сёння грае DJ Modno, гэта бар «Фарадэй». Па чацвяргах там праходзяць R’n’B вечарынкі.

«Раней у клубныя, выходныя дні я ўвесь час граў, зараз працоўны толькі чацвер. У „Фарадэі“ ў мяне праходзяць стылізаваныя вечарынкі, накіраваныя на якасную Hip-Hop, R’n’B музыку і цікавых людзей. Гэтая культура вяртаецца да нас са сваімі легендарнымі тусоўкамі. Увесь астатні час я „драпаю“ кружэлкі і займаюся жыццём».

Байк з «тоўстым саўндам»

Часта Андрэя можна ўбачыць у цэнтры Гродна на яго кастамным байку. Кастамныя ровары гэта байкі ручной працы, вырабленыя на заказ або сваімі рукамі. У іх унікальная геаметрыя, якая адпавядае патрабаванням уладальніка.

«Гэты ровар прывезлі са Швецыі 10 гадоў таму. Я ім вельмі задаволены, ён ужо паспеў стаць маім любімым гаджэтам. Зараз я пераехаў жыць у цэнтр горада і на байку з калонкай мяне можна ўбачыць значна часцей. Гродзенцы рэагуюць па-рознаму. Знаёмыя або сябры падыходзяць, звычайныя мінакі глядзяць або фатаграфуюць. Такіх байкаў у горадзе, напэўна, і няма больш. А „тоўсты саўнд“ дадае эфекту. Маё меркаванне — галоўнае заставацца сабой, разбураць правілы і быць свабодным і адкрытым свету».

DJ Modno пра Дубай, педалі, музычную прастытуцыю і пра тое, як ажывіць вуліцы Гродна

Пяць гадоў таму з-за праблем з сэрцам Андрэй апынуўся на аперацыйным стале ў піцерскага хірурга. Пасля аперацыі лекар сказаў гродзенцу, што яго самы лепшы кардыядоктар — ровар. З тых часоў дыджэй і яго двухколавы транспарт неразлучныя.

«Сказалі, пакуль буду круціць педалі - усё будзе добра. Найлепшы транспарт для Гродна, па прыкладзе развітых еўрапейскіх гарадоў, гэта ровар. Гэта добра для здароўя, ды і экалогію паляпшае. Усім рэкамендую».

Дыджэй — мастак эмоцый, а не музычная прастытутка

Пра культуру дыджэінгу ў Гродне Андрэй выказваецца па-рознаму. Яго засмучае, што мясцовыя дыджэі становяцца для ўстаноў абслуговым персаналам.

«Я не магу з павагай ставіцца да дыджэяў, якія «вымаюць» і не ўкладваюцца ў сябе. Маё меркаванне: заробленыя сродкі трэба абавязкова ўкладаць у сябе і ў абсталяванне, на якім граеш. Гэта дасць магчымасць выхаду на больш тэхнічны ўзровень.

Апошнім начным клубам у Гродне, у якім Андрэй граў на пастаяннай аснове, была БАЗА. Дыджэю надакучыла аднастайнасць і ён вырашыў змяніць атачэнне.

«У гэтай справе «замыльвацца» і сядзець на адным месцы нельга. Калі выгараеш эмоцыямі, трэба рухацца і змяняць атмасферу.
Часам гэта карысна, а то часцяком дыджэі пачынаюць думаць катэгорыямі сістэмнасці. Наогул, гэта злачынства — ставіцца да музыкі, як да працы па выманні грошай. Ты рызыкуеш проста стаць «музычнай прастытуткай». Трэба служыць музыцы і аддавацца ёй цалкам.

https://www.instagram.com/p/BvmIgtAHtQR/

Па сітуацыі ў горадзе: дыджэі ў нас сталі проста абслуговым персаналам. Гэта звычайнае гранне музыкі, якую «ядуць масы» і гэта няправільна. А дзе ты, дзе твае ідэі і ідэалы, успрыманне густу і якасць матэрыялу? Не ўсё трэндавае ёсць якасны кантэнт. Яшчэ некалькі гадоў таму ў нас у Гродне была зусім іншая сітуацыя, але ўсё змянілася. Дыджэй — гэта мастак эмоцый і ён павінен прапаноўваць свае ідэі ў музыцы, а не тое, што хоча ад яго працадаўца і наведвальнікі клуба".

Ёсць жаданне «муціць» вулічныя тусоўкі

З прыходам цяпла Андрэй з сябрамі хоча рабіць спантанныя вулічныя «локалы» — тусоўкі ў цэнтры Гродна. Магчыма, гэта ажывіць гарадскія вуліцы па вечарах і людзей агулам.

«Мы можам ажывіць вуліцы нашага цэнтра, гораду папросту не хапае вулічнага жыцця. Хутка прылятае з Дубая мой лепшы сябар Жэня Якуш. Нас стане яшчэ больш і мы паспрабуем што-небудзь зрабіць тусовочнае і спантаннае. Рабіць гэта ёсць вялікае жаданне. Паглядзім, можа камусьці і спадабаецца. Вось нядаўна мы ішлі з хлопцамі, уключылі калонку, а насустрач ішла група турыстаў. І што вы думаеце? Мы пачалі ўсе разам танцаваць Hip-Hop у самым цэнтры Гродна. А іншыя здымалі гэта на тэлефоны. Гэта і ёсць тая дзвіжуха, якой нам не хапае на цэнтральных вуліцах».

DJ Modno пра Дубай, педалі, музычную прастытуцыю і пра тое, як ажывіць вуліцы Гродна

Перадрук матэрыялаў Hrodna.life магчымая толькі з пісьмовага дазволу рэдакцыі. Кантакт [email protected]