Віталь знайшоў сваё пакліканне ў 21 год і стаў акцёрам па агучцы. Віктар быў вайскоўцам, але ўжо два гады прафесійна займаецца арганізацыяй анімэ-паці. Будучая дызайнерка Лізавета да аднаго з фестываляў рыхтавала касцюм цэлы год. Яны і яшчэ больш за 200 аматараў анімэ-культуры сустрэліся 1 жніўня ў моладзевым цэнтры «Гродна» на «Летнім анімэ-паці». «Больш было толькі ў Мінску», — пракаментавалі для Hrodna.life арганізатары.
Арганізатар мерапрыемства, Віктар Антончык, займаецца анімэ-фестывалямі па ўсёй краіне з 2019 года. Самыя масавыя вечарынкі, па яго словах, збіраюцца ў Дзень закаханых і Хэлоўін, але летнія таксама карыстаюцца папулярнасцю.
Каб людзі шанавалі свой голас
Адным з вядоўцаў на анімэ-паці быў акцёр агучкі і дыктар Віталь Аўсейкаў з Мінска.
Агучваць анімэ ён пачаў пяць гадоў таму. Спачатку гэта было хобі і «невялікай маніяй», а потым занятак перарос у прафесію. «Вырашыў паспрабаваць сябе [у агучцы]. Падумаў, чым жа я горш? Купіў мікрафон і паехаў на курсы ў Маскву», — распавёў для Hrodna.life Віталь.
«Прафесія вымагае перш за ўсё палюбіць свой голас», — кажа Віталь. Тады і атрымаецца «пачуць сябе ў выглядзе героя».
Косплей: от «монашки» до Кратоса
Адным з конкурсаў анімэ-паці было касплэй-шоў. Лізавета Каралёва прадставіла тут вобраз Кратос з гульні «God of War 4». Дзяўчыне падабаецца рабіць масіўныя касцюмы, дзе шмат брані. Першы касцюм пашыла ў 2015 годзе «для сябе». Потым даведалася, што іх можна паказваць на фестывалях і касплэй-паці. З 2018 года Лізавета стараецца іх не прапускаць. На кожнае мерапрыемства робіць новы касцюм герояў з гульняў і анімэ. «Спачатку вывучаю персанажа, раблю эскізы, потым шыю», — распавяла пра працэс вырабу Лізавета.
Самы просты касцюм у касплэй-гардэробе Лізаветы Каралёвай — «манашка», а самы масіўны, якім дзяўчына ганарыцца, — Драгоз. Зараз у распрацоўцы ў дзяўчыны бранаваны касцюм Fury з «Darksiders».
К-pop — кавер-танцы пад карэйскую музыку
Са слоў вядоўцы Вікторыі на блок K-pop пачалі дасылаць заяўкі задоўга да адкрыцця рэгістрацыі.
K-pop (поп-музыка з Паўднёвай Карэі) увабраў у сябе элементы заходняга электрапопа, хіп-хопа, танцавальнай музыкі і сучаснага рытм-н-блюзу. Паўстаў як музычны жанр. Пазней ператварыўся ў маштабную музычную субкультуру. Самае значнае падзея ў K-pop — «cover dance festival» — міжнародны аматарскі танцавальны конкурс, арганізаваны пры падтрымцы паўднёвакарэйскай тэлевізійнай сеткі MBC. Яго ўдзельнікі капіююць харэаграфічныя кампазіцыі карэйскіх цін-ідалаў.
Вядоўца адзначыла цёплае K-pop кам’юніці ў Гродне. «Усе адзін аднаго падтрымліваюць. У Мінску ўсё больш носіць спаборніцкі характар. А тут нават са спіны відаць, што ўдзельнікі ўсміхаюцца і іх падтрымліваюць».
Пераможцамі сярод каманд стала KAORI Team. Яны заяўлялі на ўдзел сем нумароў, але прайшло толькі тры: сола з падтанцоўкай, дуэт і камандны танец.
У цяперашнім складзе дзяўчаты выступаюць два гады. Танцоркі патрапілі ў каманду па рознаму. «Кагосьці самі знайшлі, хтосьці нас. Напрыклад, Даша ўбачыла нас, калі мы выступалі на прэзентацыі фільма. Або ў спецыяльных пабліках для кавер танцораў», — распавялі дзяўчаты.
«У кожнай групы ёсць відэа выступу, ёсць таксама дэнс практыкі, менавіта харэаграфія. Кожны разбірае, за каго ён будзе танцаваць, на слоу ставіць, разбірае ўсе рухі. Спачатку ідзе бойка, хто за каго і чыя харэаграфія ў нас будзе», — распавяла Rona.
«Каб захацелі прыйсці ў наступны раз»
У месяц арганізатары з Мінска ладзяць ад трох да пяці мерапрыемстваў. Віталь адзначыў, што попыт на такія мерапрыемствы расце. «Наша задача — каб людзям спадабалася і яны захацелі прыйсці ў наступны раз».