Навіны

Гродзенская мастачка спаліла карціну, над якой працавала год. Што атрымалася?

Гродзенская мастачка Cemra (Дар'я Сямчук) cпаліла адзін твор, каб стварыць новы. Ён атрымаў назву «Інвентарны нумар». Пра гэта дзяўчына напісала на сваёй старонцы ў Facebook.

«Доўгі час я спрабавала ўвасобіць адну ідэю ў карціну, але яна так і заставалася недасяжнай. Рашэнне спаліць карціну і адмовіцца ад назапашаных намаганняў, на здзіўленне, аказалася станоўчым пунктам ператварэння», — напісала Cemra. Над спаленай карцінай мастачка працавалася цягам года, але не публікавала яе.

Атрымалася «карціна-рэха свету, які сышоў»

Паводле словаў дзяўчыны, твор яна свядома ахвяравала агню, што стала «медытацыяй пра прывіды мінулага, якім мы прыпісваем імёны і нумары». Праца Дар'і - гэта «карціна-рэха свету які сышоў, гэта сімвал страчанага».

Інвентарны нумар «110.57 / 167», які мастачка пакінула на карціне, нясе ў сябе схаваны сэнс. «Магчыма, камусьці атрымаецца разгадаць яго таямніцу, але я пакіну гэтую загадку без адказу», — дадала Cemra.

Мастачка не лічыць карціну мастацкім творам

«Згарэлая карціна — пераўтвораная ў прах, набывае новае жыццё, але не як твор мастацтва, а як аб’ект уліку. Парадокс быцця: тое, што не мае каштоўнасці ў матэрыяльным свеце, набывае парадкавы нумар, калі становіцца часткай сістэмы, — сказала Cemra выданню Reform.by. — Попел як сімвал: не толькі знішчэння, але і памяці. Мы беражліва захоўваем тое, чаго ўжо няма, прысвойваючы яму нумар, нібы спрабуючы захаваць сувязь са страчаным».

Cпаленне твора. Крыніца: Facebook / cemra.darya

Чытайце таксама: Паглядзіце, якую калекцыю аксэсуараў выпусціла мастачка з Гродна

Хто такая Cemra

Дар’я Сямчук нарадзілася ў 1990 годзе ў Гродне. Выстаўлялася ў мінскіх, гродзенскіх, варшаўскіх галерэях. Стварала дызайн для аднаго з гродзенскіх бараў. У сваёй творчасці спалучае сучаснасць і традыцыі. Закранае грамадска-палітычныя праблемы і пераўтварае іх у творы мастацтва — аб’ёмныя карціны, упрыгожванні, вопратку.

Cemra вядома сваім скандальным арт-перформансам: мастачка размалявала старую вышыванку графіці. Праект выклікаў шмат крытыкі. Маўляў, такімі дзеяннямі яна апаганіла каштоўную рэч. Аднак сама Дар’я тлумачыла ідэю па-іншаму: «Мне дзіўна, што кагосьці пакрыўдзіла мая праца. Людзі кожны дзень сваімі дзеяннямі руйнуюць нашу спадчыну, культывуюць бьюці-індустрыю. Я гэта выявіла, паказала візуальна, матэрыяльнымі рэчамі, каб усе заўважылі, што гэта так і адбываецца».

Чытайце таксама: Як уладкованы жанры перформансу і акцыянізму ў Беларусі і па-за яе межамі

Падзяліцца

Апошнія запісы

У Новым замку ў Гродне будзе рамонт: падлога руйнуецца, а на сценах расколіны і грыбок

У Гродне запланавалі бягучы рамонт авальнай залы ў Новым замку. Работы завершаць да канца снежня.…

9 лістапада 2024

У Гродне збіраюцца будаваць новыя інтэрнаты — не хапае кожнаму пятаму іншагародняму студэнту ГрДУ

У Гродзенскім дзяржаўным універсітэце ім. Янкі Купалы месцы ёсць для 82,1% тых, каму яны патрэбны,…

8 лістапада 2024

Турыстка прыехала паглядзець на вядомую фотазону Гродна і расчаравалася

Турыстка прыехала ў Гродна і хацела сфатаграфавацца на фоне вядомай гродзенскай фотазоны - гродзенскага ўніверсітэта,…

8 лістапада 2024

У Гродне збіраюць подпісы за кандыдатаў на выбары прэзідэнта. Дзе і што забаронена?

Гродзенскі гарадскі выканаўчы камітэт вызначыў месцы, дзе ў Гродне забаронена збіраць подпісы выбаршчыкаў за вылучэнне…

8 лістапада 2024

Карціну з Гродна, напісаную 111 гадоў таму, прадавалі на аўкцыёне за € 3,5 тыс.

Карціну з выявай помніка Антонію Тызенгаўзу ў гродзенскім Фарным касцёле выставілі на польскі аукцыён Onebid.…

8 лістапада 2024

У цэнтры Гродна адкрываецца ўзбекская чайхана

На Карла Маркса, 10 з'явілася чайхана "Халяль" - з мантамі, пловам і лавашам з тандыра.…

7 лістапада 2024